Публичная информация
Образовательная программа ХЧООШ "Начало мудрости"
СХВАЛЕНО
Засідання педагогічної ради
протокол № 7
від 13 травня 2019 року
Голова
педагогічної ради________ О.В.Горяєва
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
Директор ХПЗОШ
“Початок мудрості” __________ О.В.Горяєва
(наказ по школі від 13.05.2019 № 52)
|
Харківської приватної загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
Харківської області
м.Харків, 2019
ЗМІСТ
№ розділу/ пункту
|
Назва розділу/пункту
|
Сторінки
|
І.
|
Загальні положення
|
3
|
ІІ.
|
Рівні освіти
|
4
|
ІІІ.
|
Режим роботи
|
5
|
ІV.
|
Вимоги до осіб, які можуть розпочинати здобуття освіти
|
5
|
V.
|
Загальний обсяг навчального навантаження
|
6
|
VI.
|
Очікувані результати навчання здобувачів освіти
|
7
|
VII.
|
Навчання за наскрізними лініями
|
11
|
VIII.
|
Форми та методи організації освітнього процесу
|
14
|
IX.
|
Оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти
|
17
|
X.
|
Освітні галузі та навчальні програми
|
18
|
|
Додатки (окремі документи)
|
|
Додаток 1
|
Навчальний план
|
|
Додаток 2
|
Положення про Академічну доброчесність
|
|
Додаток 3
|
Режим роботи
|
|
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Освітня програма Харківської приватної загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів “Початок мудрості” Харківської області (далі – Освітня програма Закладу) розроблена на виконання:
1. Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту».
2. Постанов Кабінету Міністрів України:
- від 21.02.2018 № 87 «Про затвердження Державного стандарту початкової освіти» (для 1-2-х класів);
- від 20.04.2011 № 462 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти» (для 3-4-х класів);
- від 23.11.2011№ 1392 «Про затвердження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти» (для 5-11-х класів);
3. Типової освітньої програми, розробленої під керівництвом О.Я.Савченко, затвердженої рішенням Колегії Міністерства освіти і науки України від 22.02.2018;
4. Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти І ступеня, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 № 407;
5. Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 15.08.2011 №872 (зі змінами, внесеними Постановою КМУ від 09.08.2017 №558);
6. Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 № 405;
8. Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 № 408;
Освітня програма Закладу визначає:
- рівні освіти;
- взагальний обсяг навчального навантаження, розподіл на тиждень, орієнтовну тривалість і можливі взаємозв’язки окремих предметів, факультативів, курсів за вибором тощо, зокрема їх інтеграції, а також логічної послідовності їх вивчення;
- оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти;
- форми та методи організації освітнього процесу;
- опис та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти.
дитиноцентрованості і природовідповідності;
- науковості, доступності і практичної спрямованості змісту;
- взаємозв’язаного формування ключових і предметних компетентностей;
- можливостей реалізації змісту освіти через предмети або інтегровані курси;
- адаптації до індивідуальних особливостей, інтелектуальних і фізичних можливостей, потреб та інтересів здобувачів освіти.
Модулі
|
Мета модуля
|
Психолого-педагогічний зміст
|
Установчо-мотиваційний
(У-М)
|
Мета: Формування внутрішньої мотивації змістово спроектованої навчально-розвиваючої діяльності учителя і учня
|
постановка нових навчально-виховних цілей, позитивне проблемно-діалогічне прийняття учнем навчально-виховних цілей, введення учнів у спроектоване понятійно-термінологічне поле, формування внутрішньої мотивації учіння, доказовість актуальності виучуваного матеріалу, пред'явлення структурно-часової моделі цілісної навчальної діяльності, попередня самостійна робота учнів, в тому числі випереджаючі домашні завдання, досліди тощо.
|
Змістовно-пошуковий
(З-П)
|
розвиток пошуково-пізнавальної активності і самостійності учнів.
|
мінімізація теоретичного матеріалу теми, актуалізація опорних знань і відшукування їхніх зв'язків з невідомими знаннями, формування і переборення кожним учасником навчального процесу внутрішніх проблемних ситуацій, що функціонують на основі єдиної навчальної проблемної ситуації.
|
Контрольно-смисловий
(К-С)
|
первинне осмислення (розвиток оцінки і самооцінки, контролю і самоконтролю, формування пошуково-смислового поля).
|
система завдань для оцінки рівнів засвоєння і розуміння навчального матеріалу, рівні осмислення навчальної інформації залежно від віку, оцінювання учнями правильності розуміння набутих знань, корекція адекватності оволодіння навчальною інформацією, проміжна рефлексія учителем правильності форм і методів результативності навчання, стимулювання успіхів у конкретній навчальній діяльності, визначення ступеня оволодіння навчальним матеріалом, розуміння смислового змісту виучуваного
|
Адаптивно-перетворюючий
(А-П)
|
формування умінь, навичок і норм діяльності, застосування знань у нестандартних ситуаціях.
|
система вправ для вироблення умінь і навичок, диференціація навчальних завдань, форм і методів навчальної діяльності для практичного використання знань, відпрацювання способів навчальної діяльності, творче перенесення знань у нові умови діяльності, взаємооцінка засвоєних знань і вироблених умінь учнями, осмислення ефективності різних норм діяльності в різних ситуаціях.
|
Системно-узагальнюючий (С-У)
|
формування цілісної системи особистих знань
|
уміння визначити місце даного модуля в загальному змісті навчального курсу і освіти в цілому, тестове оцінювання рівня оволодіння знаннями, нормами, цінностями, встановлення зв'язків і закономірностей між поняттями і явищами (аналіз і синтез), причинно-наслідкових функціональних та ін. зв'язків, структурування виучуваного матеріалу, встановлення логічних зв'язків, оформлення систематизованих знань через знаково-графічні засоби (таблиці, схеми та ін.), перехід від часткових до широких узагальнень.
|
Контрольно-рефлексивний
(К-Р)
|
розвиток творчої рефлексії
|
підсумковий контроль оволодіння знаннями, нормами, цінностями, взаємозалежність оцінки вчителя і самооцінки учня, спільний звіт учителя і учня про соціальне зростання протягом проходження повного функціонального циклу, усвідомлення засвоєного набору норм діяльності, особистісний відбір змістових цінностей.
|
Також формами організації освітнього процесу можуть бути екскурсії, віртуальні подорожі, уроки-семінари, конференції, форуми, спектаклі, брифінги, квести, інтерактивні уроки, інтегровані уроки, проблемний урок, відео-уроки, прес-конференції, ділові ігри тощо.
Методи навчання – дослідницькі, інформаційні, сюжетно-рольові ігри, інсценізації, моделювання, ситуаційні вправи, екскурсії тощо.
Вибір форм і методів навчання вчитель визначає самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених у навчальних програмах окремих предметів.
IХ. ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ
ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ
Навчальні досягнення здобувачів освіти у 1-2-х класах підлягають вербальному, формувальному оцінюванню; у 3-4-х класах – формувальному та підсумковому (бальному) оцінюванню.
Формувальне оцінювання має на меті: підтримати навчальний розвиток дітей; вибудовувати індивідуальну траєкторію їхнього розвитку; діагностувати досягнення на кожному з етапів процесу навчання; вчасно виявляти проблеми й запобігати їх нашаруванню; аналізувати хід реалізації навчальної програми й ухвалювати рішення щодо корегування програми і методів навчання відповідно до індивідуальних потреб дитини; мотивувати прагнення здобути максимально можливі результати; виховувати ціннісні якості особистості, бажання навчатися, не боятися помилок, переконання у власних можливостях і здібностях.
Підсумкове оцінювання передбачає зіставлення навчальних досягнень здобувачів з конкретними очікуваними результатами навчання, визначеними освітньою програмою.
Здобувачі початкової освіти проходять державну підсумкову атестацію, яка здійснюється лише з метою моніторингу якості освітньої діяльності Закладу та якості освіти.
З метою неперервного відстеження результатів початкової освіти, їх прогнозування та коригування можуть проводитися моніторингові дослідження навчальних досягнень на національному, обласному, районному, шкільному рівнях, а також на рівні окремих класів.
Орієнтовні вимоги до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи, затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 19 серпня 2016 р. №1009.
Критерії базової та профільної середньої освіти реалізуються в нормах чотирьох рівнів досягнень: початковий, середній, достатній, високий, затверджені наказом Міністерства освіти і науки від 13 квітня 2011 р. № 329, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11 травня 2011 р. за № 566/19304.
Перший рівень - початковий. Відповідь учня (учениці) фрагментарна, характеризується початковими уявленнями про предмет вивчення.
Другий рівень - середній. Учень (учениця) відтворює основний навчальний матеріал, виконує завдання за зразком, володіє елементарними вміннями навчальної діяльності.
Третій рівень - достатній. Учень (учениця) знає істотні ознаки понять, явищ, зв'язки між ними, вміє пояснити основні закономірності, а також самостійно застосовує знання в стандартних ситуаціях, володіє розумовими операціями (аналізом, абстрагуванням, узагальненням тощо), вміє робити висновки, виправляти допущені помилки. Відповідь учня (учениці) правильна, логічна, обґрунтована, хоча у ній бракує власних суджень.
Четвертий рівень - високий. Знання учня (учениці) є глибокими, міцними, системними; учень (учениця) вміє застосовувати їх для виконання творчих завдань, його (її) навчальна діяльність позначена вмінням самостійно оцінювати різноманітні ситуації, явища, факти, виявляти і відстоювати особисту позицію.
Кожний наступний рівень вимог вбирає в себе вимоги до попереднього, а також додає нові.
X. ОСВІТНІ ГАЛУЗІ ТА НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМИ
Освітню програму Закладу укладено за такими освітніми галузями:
Мови і літератури
Суспільствознавство
Мистецтво
Математика
Природознавство
Технології
Здоров’я і фізична культура
Логічна послідовність вивчення предметів розкривається у відповідних навчальних програмах.
Перелік навчальних програм закладу
І ступінь, 3-4 класи
№ з/п
|
Предмет
|
Назва навчальної програми
|
|
1. 2.
|
Інформатика
|
Навчальна програма закладів загальної середньої освіти І ступеня (затверджена наказом МОН України від 20.04.2018 № 407)
|
|
3. 4.
|
Математика
|
Навчальна програма закладів загальної середньої освіти І ступеня (затверджена наказом МОН України від 20.04.2018 № 407)
|
|
5. 6.
|
Образотворче мистецтво
|
Навчальна програма закладів загальної середньої освіти І ступеня (затверджена наказом МОН України від 20.04.2018 № 407)
|
|
7. 8.
|
Природознавство
|
Навчальна програма закладів загальної середньої освіти І ступеня (затверджена наказом МОН України від 20.04.2018 № 407)
|
|
9. 10.
|
Фізична культура
|
Навчальна програма закладів загальної середньої освіти І ступеня (затверджена наказом МОН України від 05.08.2016 № 948)
|
|
11. 12
|
Іноземні мови
|
Навчальна програма закладів загальної середньої освіти І ступеня (затверджена наказом МОН України від 20.04.2018 № 407)
|
|
1.
|
Українська мова (стандарт)
|
5-9
|
Програма 5-9 класи для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання.-К. Видавничий дім «Освіта», 2013 (зі змінами, затверджені наказом МОН України від 07.06.2017 №804
|
2.
|
Українська література (стандарт)
|
5-9
|
Програма 5-9 класи для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання.-К. Видавничий дім «Освіта», 2013 (зі змінами затверджені наказом МОН України від 07.06.2017 №804
|
3.
|
Історія України. Всесвітня історія
|
5-9
|
Навчальна програма 5– 9 класи
для загальноосвітніх навчальних закладів. (Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804)
|
4.
|
Правознавство
|
9
|
Навчальна програма 9 класу
для загальноосвітніх навчальних закладів. Авторський колектив Ремех Т.О. та ін. (Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804)
|
5.
|
Біологія
|
6-9
|
Навчальна програма 6– 9 класи
для загальноосвітніх навчальних закладів (Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804)
|
6.
|
Географія
|
6-9
|
Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Авторський колектив І. М. Вітенко, Л.М.Булава та інші.(Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804)
|
7.
|
Російська мова
|
5-9
|
Навчальна програма для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (початок вивчення з 1 класу). (Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804)
|
8.
|
Зарубіжна література
|
5-9
|
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів5–9 класи. Авторський колектив: Ніколенко О.М. та інші. (Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804)
|
9.
|
Інформатика
|
5-8
|
Навчальна програма 5 – 9 класи
для загальноосвітніх навчальних закладів (Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804)
|
10.
|
Інформатика
|
9
|
Програма курсу «Інформатика» для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів
Згідно з навчальною програмою, затвердженою наказом МОН молоді спорту України від 06.06.2012 р. № 664 (з урахуванням змін, затверджених наказом МОН України від 29.05.2015 № 585
|
11.
|
Математика
|
5-9
|
Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Математика. 5–9 класи» (колектив авторів)
Наказ МОН від 07 червня 2017 року № 804
|
12.
|
Образотворче мистецтво
|
5-7
|
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів (затверджена наказом МОН України від 07.06.2017р. № 804)
|
13.
|
Музичне мистецтво
|
5-7
|
Програма для учнів 5-7 класів загальноосвітніх навчальних закладів (затверджена наказом МОН України від 07.06.2017р. № 804
|
14.
|
Природознавство
|
5
|
Програма 5 клас для загальноосвітніх навчальних закладів (затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804) Авторський колектив: Н. П. Дементієвська, А. І. Дрозд та інші.
|
15.
|
Трудове навчання
|
5-9
|
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів(затверджена наказом МОН України від 07.06.2017р. № 804)
|
16.
|
Іноземна мова
|
5-9
|
Навчальна програма з англійської мови 5 – 9 класи для загальноосвітніх навчальних закладів (затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804)
|
17.
|
Основи здоров’я
|
5-9
|
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів 2012 оновлена наказом МОН України від 07.06.2017р. № 804
|
18.
|
Фізика
|
7-9
|
Навчальна програма 7– 9 класи для загальноосвітніх навчальних закладів (Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804)
|
19.
|
Хімія
|
7-9
|
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів (оновлена), затверджена наказом МОН України від 07.06.2017р. № 804.
|
.
|
Фізична культура
|
5-9
|
Навчальна програма 5 – 9 класи для загальноосвітніх навчальних закладів (Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 23.10.2017 № 1407)
|
Перелік навчальних програм закладу
ІІІ ступінь
Затверджені наказом Міністерства освіти і науки України
від 23.10.2017 №1407
№п/п
|
Предмет
|
Клас
|
Назва навчальної програми
|
1.
|
Українська мова (профільний рівень)
|
10-11
|
Програми для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання 10-11 класи. Мацько Л.І., Груба Т.Л., Семеног О.М., Симоненко О.М.(наказ МОН України від 23.10.2017 р. № 1407 )
|
2.
|
Українська література (рівень стандарту)
|
10-11
|
Програми для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання 10-11 класи. Усатенко Г.О., Фасоля А.М. (наказ МОН України від 23.10.2017 р. № 1407 .)
|
3.
|
Біологія. Екологія (рівень стандарту)
|
10-11
|
Навчальна програма
для закладів загальної середньої освіти. Затверджено Міністерством освіти і науки України (наказ МОН України від 23.10.2017 р. № 1407)
|
4.
|
Географія (рівень стандарту)
|
10
|
Навчальна програма
для закладів загальної середньої освіти. Затверджено Міністерством освіти і науки України (наказ МОН України від 23.10.2017 р. № 1407)
|
5.
|
Хімія (рівень стандарту)
|
10-11
|
Навчальна програма
для закладів загальної середньої освіти. Затверджено Міністерством освіти і науки України (наказ МОН України від 23.10.2017 р. № 1407)
|
6.
|
Фізика та астрономія (рівень стандарту)
|
10-11
|
Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти, авторський колектив Національної академії наук України під керівництвом Ляшенка О.І. (наказ від 24.11.2017 № 1539)
|
7.
|
Історія України (рівень стандарту)
|
10-11
|
Програми для закладів загальної середньої освіти. Затверджено Міністерством освіти і науки України (наказ МОН України від 23.10.2017 р. № 1407)
|
8.
|
Всесвітня історія (рівень стандарту)
|
10-11
|
Програми для закладів загальної середньої освіти. Затверджено Міністерством освіти і науки України (наказ МОН України від 23.10.2017 р. № 1407)
|
9.
|
Громадянська освіта (інтегрований курс, рівень стаандарт)
|
10
|
Навчальна програма інтегрованого курсу для 10 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Затверджено Міністерством освіти і науки України (наказ МОН України від 23.10.2017 р. № 1407)
|
10.
|
Зарубіжна література (рівень стандарт)
|
10-11
|
Програма для 10–11 класів
загальноосвітніх навчальних закладів
з українською мовою навчання. Затверджено Міністерством освіти і науки України (наказ МОН України від 23.10.2017 р. № 1407)
|
11.
|
Математика (рівень стандарт)
|
10-11
|
Навчальна програма з математики
(Алгебра і початки аналізу та геометрія)
для учнів 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Затверджено Міністерством освіти і науки України (наказ МОН України від 23.10.2017 р. № 1407)
|
12.
|
Фізична культура (рівень стандарт)
|
10-11
|
Навчальна програма з фізичної культури
для загальноосвітніх навчальних закладів
10 – 11 класи. Автори: М.В.Тимчик, Є.Ю. Алексейчик, В.В. Деревянко, В.М.Єрмолова, В.О.Сілкова. Затверджено Міністерством освіти і науки України (наказ МОН України від 23.10.2017 р. № 1407)
|
13.
|
Іноземна мова (рівень стандарт)
|
10-11
|
Навчальні програми з іноземних мов
для загальноосвітніх навчальних закладів. Затверджено Міністерством освіти і науки України (наказ МОН України від 23.10.2017 р. № 1407)
|
14.
|
Захист Вітчизни (рівень стандарт)
|
10-11
|
Навчальна програма
для навчальних закладів системи
загальної середньої освіти.«Затверджено Міністерством освіти і науки України» (Наказ МОН України від 23.10.2017 № 1407)
|
15.
|
Технології (рівень стандарту)
|
10-11
|
Навчальні програми "Технології"
для загальноосвітніх навчальних закладів. Затверджено Міністерством освіти і науки України (наказ МОН України від 23.10.2017 р. № 1407)
|
16.
|
Інформатика (рівень стандарту)
|
10-11
|
Навчальна програма з інформатики
для загальноосвітніх навчальних закладів. Затверджено Міністерством освіти і науки України (наказ МОН України від 23.10.2017 р. № 1407)
|
16.05.2019