Приватний заклад "Харківський Християнський Ліцей  "Початок мудрості"

Україна, 61064, Харків, вул. Юрія Паращука, 6.  тел.+380 67 577 90 39  

E-mail: bw-school@ukr.net  Youtube-канал

Перший урок

Україна – єдина країна
Розробка Першого уроку для учнів 1 класу.
Учитель – Яковенко Юлія Володимирівна
Мета. Створити святковий мікроклімат в класі для знайомства дітей, формувати поняття учнів про Батьківщину як спільний дім українського народу, розширювати знання про рідний край. Розвивати почуття людяності, патріотизму. Виховувати любов до людей, до України.
 
Обладнання. Карта України, Державний Герб, Прапор, Гімн України, віночок із різнокольорових паперових  квітів, фігурки українця та україночки, паперові кетяги калини, стрічка блакитного та жовтого кольору.
 
Хід уроку
І. Привітання
Ранок розпочавсь цікаво,
Світить сонечко ласкаво,
В календарик заглядає
І від посмішки аж сяє.
Знає сонце гомінливе –
День сьогодні особливий!
- Яке ж сьогодні число? Місяць? Рік?
- Чим сьогоднішній день особливий? ( 1 вересня)
- Я від щирого серця вітаю вас з цим особливим святковим днем!
ІІ. Знайомство.
- Тож будьмо знайомі. Я – ваша вчителька Юлія Володимирівна. А тепер познайомимося з вами. Кожен скаже своє ім’я, інші ж уважно слухають.
2.1 Практична робота
- Візьміть квіточку, яка лежить у вас на парті, і будьте готовими назвати своє ім’я голосно і чітко. На кожній квіточці написане ваше ім’я і «вплетимо» квіточки, по черзі, у наш віночок.(За допомогою вчителя діти прикріплюють квіти на дошку, заздалегідь оформлену у вигляді віночка.)
- Дітки наш віночок майже готовий, але залишилося містечко ще для одної квіточки. Мені здається що робота наша не закінчена, бо її не вистачає. Хлопчика у якого остання квіточка звати Єгор (Задворний), наш Єгор – особливий хлопчик, він замість розмов та говоріння наспівує почуті мелодії. Давайте попросимо Єгора закінчити наш віночок.
ІІІ. Народження нової родини.
3.1 Робота з віночком
- Погляньте, діти, на цей чарівний віночок. Чи схожі  квіточки? Чи різняться? А стрічечки всі однакові?
-  І дорослі, і діти зовсім як наші квіти. Подивіться один на одного, посміхніться. Чим ми схожі? Чим відрізняємось?
- Ми всі різні – маємо різний колір очей, волосся, різний зріст, голос. Але тепер у нас буде багато спільного. Нас об’єднала наша школа, наш клас, ми будемо вчитися, співати, танцювати, веселитися. Тепер ми одна родина, один колектив. Цей віночок буде символізувати міцну дружбу нашого класу. Від сьогодні він буде з нами, щоб нагадувати про те, що наша дружба міцна й непорушна, всі ми житимемо у мирі й злагоді та будемо піклуватися один про одного. Саме в цю хвилину народилася наша сім’я.
- Діти, а що таке сім’я? Де вона може проживати?
3.2 Робота з символами України
Учитель вивішує на дошку карту України.
- Ось погляньте на карту України – це карта нашої Батьківщини. Це Герб нашої держави, це наш блакитно – жовтий  Прапор. У кожному куточку України – живуть родини, батьки і діти, бабусі і дідусі у місті чи в селі, але всі ми живемо в одній державі – в Україні, яка є для всіх нас єдиною. Україна – це наш рідний батьківський край, і ми несемо в собі його культуру, звичаї, традиції, його пісні і вірші, вбираємо в свою душу рідні серцю краєвиди. Ми повинні берегти і примножувати красу нашого краю. А які ви вірші, пісні, історії знаєте про Батьківщину? 
3.3 Читання вірша вчителем
- А зараз я прочитаю вірш з  нашу Батьківщину – Україну, а ви уважно послухайте його.
На землі великій є одна країна:
Гарна й неповторна, мила Україна.
І живуть тут люди добрі, працьовиті,
І скажу, до речі, ще й талановиті.
Землю засівають і пісні співають,
На бандурі грають і вірші  складають.
Щоб жила й раділа кожна родина,
Щоб була щаслива нашаБатьківщина!
IV. Підсумок уроку
- А тепер усі встаньте і візьміться за руки, щоб утворився віночок, який є у нашому класі. Віднині, діти, ми одна дружна сім’я. Тому жити треба у мирі й злагоді, заступатися одне за одного, дружити, ділити з усіма радість і смуток, щоб наше шкільне життя було цікаве і змістовне, насичене хорошими вчинками і цікавими подіями. (Діти стають у коло і беруться за руки. Говорять слова за вчителем.)
Ми усі – одна сім’я,
Неповторні – ти і я!
Будемо усі дружити,
В злагоді і мирі жити.
Бо життя – це диво – казка!
В ньому є любов і ласка!
Ми прийшли у світ, щоб жити
Й на Землі добро творити!
- Дякую вам! Сідайте на свої місця.Любі першокласники, наш урок добігає кінця. Дякуювсімзароботу!
 
Урок у 1-Б класі за темою: «УКРАЇНА – ЄДИНА КРАЇНА»
Учитель:
Бітюкова Людмила Михайлівна
 
МЕТА.  .Вчити дітей любити оточуючий світ, те місце де ти живеш, щоб будувати щасливе життя на землі. Розвивати гармонійну особистість, виховувати у дітей бажання рости гідними громадянами неньки України Карта України, Державний Герб, Прапор, Гімн України, фігурки українця та україночки, хмаринки, сонечко, віночок , різнокольорових паперових  квітів.
Привітання
Сьогодні у вас радісний день – ваше перше шкільне свято. 
- Хто з вас знає,яке сьогодні число? Місяць? Рік?
( вивішую дату на хмаринках на дошці біля сонечка)
2.     Знайомство. Спільна робота:
- Подивіться , який гарний клас, які чистенькі парти. Тут ви будете навчатися, дружити, відпочивати.
А для того щоб почати дружити, ми з вами повинні спочатку познайомитись. А знайомитись ми будемо у процесі спільної роботи.
- Зараз ми разом зробимо віночок. Яким з давніх- давен українські жінки прикрашали свою голову ( показую малюнки українок).
Ми з вами можемо подивитись як виглядає українське національне вбрання дивлячись деяких учнів нашого класу. (встають діти які прийшли у вишиванках)
- У вас на партах лежать маленькі подаруночки вам.  Візьміть квіточку, яка лежить у вас на парті, і будьте готовими назвати своє ім’я голосно і чітко.
(Діти виходять по черзі, називаючи свої імена. За допомогою вчителя діти прикріплюють квіти на основу, заздалегідь оформлену у вигляді віночка.
3. Бесіда.
- Погляньте, діти, на цей чарівний віночок. Чим квіточки схожі? Чим різняться? І дорослі, і діти зовсім як наші квіти. Подивіться один на одного, посміхніться. Чим ми схожі? Чим відрізняємось?
- Ми всі різні – маємо різний колір очей, волосся, різний зріст, голос. Але тепер у нас буде багато спільного. Нас об’єднала наша школа « Початок мудрості», наш клас – 1-Б, ми будемо вчитися, співати, танцювати, веселитися. Тепер ми одна родина, один колектив. Цей віночок буде символізувати міцну дружбу нашого класу. Від сьогодні він буде з нами, щоб нагадувати про те, що наша дружба міцна й непорушна, всі ми житимемо у мирі й злагоді. Саме в цю хвилину народилася наша сім’я.
4. Бесіда про Україну.
- Діти, хто з вас знає у який державі живе наша сім’я?
Учитель вивішує на дошку карту України.
- Ось погляньте на карту України – це карта нашої Батьківщини.  Ми живем у великій незалежній державі – Україні. За своїмі розмірами і чисельністю населення вона є однією з найбільших країн Європи.
- Як називають народ, що населяє Україну? ( українці)
У кожному куточку України – живуть родини, батьки і діти, бабусі і дідусі у місті чи в селі, але всі ми живемо в одній державі – в Україні, яка є для всіх нас єдиною. Україна – це наш рідний батьківський край, і ми несемо в собі його культуру, звичаї, традиції, його пісні і вірші, вбираємо в свою душу рідні серцю краєвиди. (Презентація «Краєвиди мого краю»).
Хіба може душа бути байдужою до цієї краси? Звичайно, ні. Ми повинні берегти і примножувати красу нашого краю.
А які ви вірші знаєте про Батьківщину?
 
 « Україна – єдина країна!»
                                                  
Криворучко Інна Леонідівна         
Виховувати у дітей патріотичні почуття, національну гідність, любов до рідної мови. Поглиблювати знання учнів про Україну – державу, рідну землю, Батьківщину; державні символи, свята. Вчити визначати головне, порівнювати, узагальнювати. Розвивати мовлення, мислення, память, увагу.
комп’ютер , презентація, картки з буквами, .
 
Хід уроку
 
І. Організація класу.
 Вітаю вас з початком нового навчального року! Дуже швидко промайнуло літо, я сподіваюсь, що ви всі гарно відпочили, зміцнили свої сили, здоровя, одержали нові враження, мали нагоду поспілкуватися з друзями,однолітками. А сьогодні вас чекають затишні класи, нові підручники, відкриття і ваші вчителі. Успіхів вам у навчанні!
Завдання «Розташуй букви – утвори назву»    
У
(Відповідь: «Україна – єдина країна!»  –  слайд №1, 2)
 
Учень.        З далекого краю,
        Журавлик на крилах
        Минав океани,
       Вдивлявсь крізь тумани:
-         Чиї це долини,
Чию це калину
Впізнав Батьківщину:
-         Моє тут гніздечко
              (Л. Пилипюк)  
Що, на вашу думку, означає вислів «рідна земля» ?
(слайд № 3-7)
 Батьківщина багато означає для кожного з нас. Це, передусім, місто або село, де народився. Рідний край – місцевість, де проходило дитинство.
   Діти! Нехай ваша любов до України проявляється у старанному навчанні, повазі до людей праці, до українських традицій, історії, любові та бережному ставленні до природи.
       - Яке слово заховалося у слові «батьківщина»?
                  (батько)
-               (Україна)
-               (Київ)  (слайд № 8)
-         Які ще міста України ви знаєте? (слайд № 9)
Красивий, щедрий, рідний край
                 Люби, шануй, оберігай
                                        (І. Січовик)
      Герб – символ влади. В основу сучасного герба нашої держави покладено стародавній золотий тризуб на синьому тлі.
– Щасливі ми, що народилися і живемо на такій чудовій, багатій, мальовничій землі, у нашій славній Україні. Тут жили наші прадіди, тут живуть наші батьки, тут корінь роду українського, що сягає сивої давнини. Де б ми не були, скрізь відчуваємо поклик рідної землі, хвилюємось,  зачувши рідне слово. (слайд № 11)
Мово рідна, слово рідне,
            Той у грудях не серденько,
                                        (С. Воробкевич )
1. Кожному мила… 
3. Де рідний край,…
5. Та земля мила,…
 тут виростає доля моя.
vсвоя сторона.
v а нас людей без Батьківщини.
vІІІ. Підсумок уроку
  

      

 Урок для учнів 3-А класу за темою: «Україна - єдина країна»
 Вчитель:
Тимофєєва Оксана Миколаївна
 
 
Мета: формування в учнів відчуття належності до України, розуміння єдності й цілісності України, її багатонаціонального народу, як національної ідеї розвитку вільної, незалежної, демократичної та заможної держави; 
виховувати повагу та шанобливе ставлення до державних символів України
 
Обладнання: Карта України, плакат з державними символами України, плакат з Правами та обовязками учнів, фотографії старого Харкова, фонограма пісні Руслани « Мрія в серці»
 
Хід уроку
І Організація класу. Дзвоню в дзвоник
-         Доброго дня, мої дорогі та любі діти!!! Рада вас всіх бачити знов у нашому класі! В нас є новенькі. Давайте привітаємо їх та познайомимось!!
-         Назвіть свої імена!!! Звідки ви приїхали? Подивимось це місто на карті України (називають) Ми раді бачити вас в нашому колективі! Сподіваємось, що вам буде тут добре, ви потоваришуєте з усіма!
-         Діти, привітайте їх, як би ви хотіли, щоб вас вітали в новому класі! (аплодуємо)
-         Ви бачите, що Україна складається з різних людей з різних міст та народів.
-         Ну що ж, почнемо!!!
 
ІІ Повідомлення теми та мети уроку
-         Діти, що за день сьогодні? (відповіді дітей)
-         Тож, вітаю вас з 1-м Вересня, з Днем Знань та з 1-м уроком!
-         А як ви вважаєте, яка тема уроку? Про що поговоримо?
-         Отже, тема уроку на дошці: Україна – єдина країна!
-         А що чекає вас на протязі року? (припущення)
-         Так, ви все правильно перелічили! Як завжди в нас є 1-й дзвоник восени, коли листя на деревах міняє свій колір і вже потрохи опадає. І буде останній дзвоник навесні. За цей час відбудеться багато подій, та з нами завжди Бог та його янголи, які будуть охоронять нас.
 
ІІІ Основна частина
-         В кожного дорослого є свої документи, є вони   і в школярів. Що це? (відповіді-припущення) 
-         У вас на партах лежать щоденники і це ваш «документ», а потім ще буде табель. Розгляньте його. Що ви одразу бачите? Так, обриси карти України і кольори нашого прапору.
-         Це наші символи. Вони супроводжують нас скрізь. А саме, де ви їх бачили в своєму житті? Навіщо вони потрібні? (Відкриваю плакат з символами України) Відповіді дітей.
-         І в ваших нових підручниках на 1-й сторінці також наші символи, щоб ви їх знали, поважали та шанобливо ставились! А як саме треба показувати свою повагу?
-         Які події відбуваються зараз в нашій країні?
-         Яке ваше ставлення?
-         А чи знаєте ви ставлення Бога? Читаю уривки з Біблії, запропоновані Олександром Олександровичем в «Слові вчителя»
-         А зараз пропоную помолитися за всіх тих людей, хто живе, або виїхав з зони АТО, а також за всіх військових, хто там знаходиться, щоб Бог дарував їм мудрість та любов в їхні серця. За наших правителей.
-         А тепер я пропоную Хвилину мовчання. Хто знає що це таке і як треба поводитись? Хвилина мовчання.
-         Ми говорили з вами про те, що в дорослих є документи, є вони і у вас – щоденник. Також у дорослих є їх права – те, що вони можуть робити, а також обовзки – що вони мусять робити. Чи є права і обовзки у дітей? (Відповіді)
-         Ви праві! І я приготувала вам плакат з Правами та обовзками учня1 (Відкриваю)
-         Пропоную бажаючим по черзі вийти і чітко та виразно прочитати їх!!! (Читають)
 
-         Але ж у школі у вас будуть і екскурсіі, і уроки фізкультури, інформатики, творчості і прогулянки!!! І свята!!! І канікули!!! Хто про що мріє?...(Відповіді)
-         Так, в кожної людини, дорослої чи малої в серці обовязково є мрія!!!
-         Я мрію, щоб не було війни і люди були з Богом! Мрію, щоб ви мої учні були живі і здорові, щасливі, вчилися добре та відмінно!!!!!!!!  
-         Ви знаєте, що я люблю співати і гарні пісні. Тож закінчити наш 1-й урок я хочу піснею про мрії і побажати всього того, про що співається в цій пісні!!!
Звучить фонограма пісні Руслани «В кожного є мрія своя»
 
ІV Підсумок уроку
-         Наша Батьківщина - Україна, а наша мала батьківщина - наше рідне місто Харків, де багато хто з вас народився. Я пропоную пораздивлятися фото Харкова багато років тому назад. Бо треба знати, цінити і вивчати те місце, де ти живеш. Але в нас ще багато чого попереду! І 1-й сюрприз – поїздка в екопарк у цю П ятницю!!!
-         А на цьому наш 1-й урок закінчено!!!
Перший урок на тему:
«Україна – єдина країна»
4 клас
Вчитель:
Мухоян Карина Костянтинівна
 
Мета: формувати в учнів розуміння єдності й цілісності України, її багатонаціонального народу як національної ідеї розвитку вільної, незалежної, демократичної та заможної держави; розвивати патріотизм; виховувати повагу до державних символів, шанобливе ставлення до традицій українців та представників інших національностей, що населяють країну.
Тип уроку: творчий, груповий.
Об’єкт вивчення: Україна.
 
Завдання:
-         ознайомити учнів з основними історичними подіями становлення державності України;
-         формувати відчуття приналежності до України, усвідомлення себе українцем, почуття особистої відповідальності за долю держави та українського народу;
-         формувати готовність служити Батьківщині своєю працею та стати                     на захист державних інтересів країни;
-         виховувати повагу до державних символів, шанобливе ставлення                       до традицій українців та представників інших національностей, що населяють країну.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
  Повідомлення теми і мети уроку.
Вчитель: Наші предки вірили, що кожний гість посланий від Бога; гостей радо зустрічали, частували хлібом - сіллю, допомагали, чим могли.
1 – й учень: Гостей дорогих ми вітаємо щиро,
                     Стрічаємо з хлібом, любовю і миром.
2 – й учень: Для людей відкрита наша хата біла,
                     Тільки б жодна кривда в неї не забігла.
3 – й учень: Хліб ясниться в хаті, сяють очі щирі,
                     Щоб жилось по правді, щоб жилось у мирі.
 
        Ми давно до нього готувалися і навіть склали запрошення для всіх бажаючих відвідати наш незвичайний захід. Сьоготні ми презентуємо наш проект «Україна – єдина країна».
          Ми спробували дослідити нашу Батьківщину з різних сторін. Для цього було   перечитано безліч книг, переглянуто фільми про Україну.
          Тож не будемо гаяти часу і надамо перше слово нашим історикам. Адже спешу потрібно усвідомити, хто ми є, якого роду – племені, де наші корені.
 
 І І. Хід уроку.
1. Сторінка
1 – й історик: Історія України правічна. Вона сягає у кількатисячолітню глибину. Перша держава на території України зявилася 7 тисяч років назад. Українські землі були заселені  мирними хліборобами закоханими у свою землю, але мужніми і непереможними. І у нас є підстави думати, що трипільська цивілізація, яка виникла на території України, була найдавнішою з усіх відомих.
 
2 – історик: Але історія нашого народу має і героїчні і трагічні сторінки. Були такі часи, коли всю нашу землю загарбали і поділили сусідні держави.
   Зажурилась Україна, бо нічим прожити.
  
3 – й історик: Нестерпно стало жити українському людові в неволі, і почав він утікати. Втікачі називали себе козаками. Вони заснували Запорізьку Січ. Сміливі і волелюбні козаки стали гордістю України. Вони стали захисниками і оборонцями всього народу.
 
2. Сторінка
Вчитель: Під час уроку я допоможу вам отримати  роз'яснення значення деяких слів, походження назв.
Наприклад:
Слово «козак» має кілька версій про походження. Мені припала до душі така: козак походить від косак. Кілька тисяч років тому так називались воїни, які носили на голові косу. Коса – це символ приналежності до касти воєначальників. Право носити косу давалось тільки найкращим воїнам
 
Вчитель: Дуже цікавий матеріал підготували наші історики. Будьмо гідними історії свого народу. Знаймо її, адже без минулого немає майбутнього.
 
3. Сторінка
Протягом довгого історичного періоду ми, українці, створили свою неповторну духовну і матеріальну культуру. Вона відображена в різних сферах нашого життя, і розкрити це явище за кілька хвилин не можливо. Можна звернути увагу на її окремі прояви.  
 
Подивіться, люди добрі, тягнуться степи за обрій.
А дорогами – стежками з торбами, а чи з мішками
Йдуть і їдуть трударі: гончарі і лібороби,
Пекарі і садоводи, рукодільниці й майстри.
Гей, народ збирається, ярмарок починається!
 
Вчитель: А що таке фольклор?
Фольклор  –  народні ігри, забавки, усмішки, приказки і прислів’я. Та ми хотіли б зупинитися на пісні. А чому? Ви дізнаєтеся з легенди про пісню.
 
Легенда про пісню
 Господь Бог вирішив наділити дітей світу талантами. Французи вибрали елегантність і красу, угорці – любов до господарювання, німці – дисципліну і порядок, діти Росії – владність, Польщі – здатність до торгівлі, італійці одержали хист до музики...
 Всіх обдарувавши, підвівся Господь зі свого трону і раптом побачив у куточку дівчину, одягнену у вишиванку, на голові у неї багрянів вінок з калини і квітів.
-         Хто ти? Чого плачеш? – запитав Господь.
-         Я – Україна, я плачу, бо стогне моя земля від неволі горя і пролитої крові.
-         Чого ж ти не підійшла до мене? Я роздав уже всі таланти і не знаю, як зарадити твоєму горю
Дівчина хотіла вже йти, та Господь, підвівши правицю, зупинив її:
-         Є у мене неоціненний дар, який уславить тебе на цілий світ. Це – пісня.
   Узяла дівчина дарунок, міцно притиснула до серця і понесла пісню в народ. Тому такий свін співочий. А українська пісня є найкрасивішою і найчуттєвішою. Це наш талант.
 
4. Сторінка «Цікаве про природу».
 
Вчитель: Ви помітили діти, що у кожній пісні згадується якась рослина. А як ви думаєте, чому?
 
Вчитель : Тому що наш народ понад усе любить свою землю, свою природу, кожну травинку, кожну тваринку. Українці завжди шанобливо ставилися до природи. І про це, мабуть, розкажуть наші природолюби.
 
Вікторина:
1.     Родзинки роблять з винограду, а олію з ... ? (Соняшника).
2.     На якому материку розміщена Україна? (Євразія)
3.     Вибери зайве: зозуля, ластівка, мурашка, голуб, качка. (Комаха).
4.     Опеньок, білий гриб, піддубник, маслюк, мухомор. (Отруйний).
5.     Вибери зайву рослину: сон – трава, ромашка, підсніжник, конвалія.(Не
занесена у Червону книгу).
6.     Вибери зайву тварину: зубр, заєць, вовк, лисиця. (Занесений до Червоної книги).
7.     Яка гора в Україні найвища? (Говерла).
8.     Зі скількох областей складається Україна? (24).
 
III. Підсумок уроку.
Вчитель: Ось і закінчився наш урок «Україна – єдина країна».  Є у українців ще один звичай: розпочинати і закінчувати добру справу молитвою. І сьогодні я хотіла, щоб підсумком нашого уроку стала молитва за Україну.
 
 
Вчитель:
ПЛАКАТ:       Ми всі – одна сім′я , єдина ми родина,
                        Ми всі – одна сім′я, єдина ми родина,
МЕТА: Розширити та поглибити знання учнів про незалежну Україну; виховувати у дітей почуття патріотизму, національної гордості, любові до рідного краю; сприяти формуванню активної життєвої позиції; спонукати учнів до активної участі в житті суспільства.
ХІД УРОКУ
Вчитель:
-        ІІ. Основний етап.
Ми всі – одна сім′я , єдина ми родина,
 Ми всі – одна сім′я, єдина ми родина,
І зараз я пропоную познайомитися з усіма присутніми та сказати про себе один цікавий факт із життя. (Знайомство – 3хв.)
-        (Учні та батьки стають в коло, беруться за руки та моляться: декілька дітей, батьків).
-        Гра «День народження України»
Вчитель:
-        Відповідь дітей:
-        Вчитель:
-        Отже, прошу висловити власні побажання нашій іменинниці. (Всі зачитують власні побажання, які супроводжуються мелодією Петрененка «Україна»).
Вчитель:
-        (Команди виконують завдання, фоном грають пісні про Україну).
Вчитель:
-        (Перелічування фактів).
-        Настільна гра «Україна».
Сьогодні у нас в гостях присутні гості. Це представники спортивних змагань та інші люди, які внесли вже вагомий внесок у розвиток нашої держави. Знайомство з відомим харків’янами. Бесіда.
Вчитель:
-        (Відповіді дітей та батьків).
Що сьогодні запам’яталося вам найбільше? Чому?
-        Вчитель:
-        А зараз у нас є унікальна можливість всім разом відсвяткувати день народження нашої країни за єдиним дружнім столом. Прошу допомогти розставити всі наші смачні страви.
Вчитель:
-        (Молитва).
Всім бажаю смачно поїсти та приємно поспілкуватися.
Вчитель:
-        (Молитва за Україну).
Дякую всім за активну участь у нашому заході.
 Урок для учнів 6-А класу за темою:Учитель:
 
познайомити дітей із фактами, що вирізняють нашу Батьківщину з-поміж інших країн світу: розказати про незвичайні, маловідомі місця нашої країни, про світові досягнення українців, про постатей, котрі своїми вчинками прославили Україну; розвивати пізнавальні інтереси учнів; виховувати почуття гордості та любові до своєї Батьківщини.
презентація, малюнки, відео
урок-заочна подорож
І. Організаційний момент
1.     ІІ. Повідомлення теми і мети заходу
У цей момент можна проглянути слайд 1,2,3Можна запитати у дітей, які незвичайні факти їм відомі про Україну.
Вступне слово вчителя
Зупинка перша “Перші у світі”
1.                                   найбільшою у світі вантажопідйомністю — Ан-225 «Мрія». Спочатку він проектувався для транспортування космічних кораблів. Наразі «Мрія» виконує комерційні вантажні перевезення.
2.                         Автор першої в світі Конституції – український політичний і громадський діяч Пилип Орлик. 5 квітня 1710 р. його обрали гетьманом Запорізького війська. У цей же день Пилип Орлик оголосив «Конституцію прав і свобод війська Запорізького». У США Конституцію прийняли в 1787 р., у Франції та Польщі — тільки в 1791 р.
3.                         Перший рамковий вулик винайдено в Україні у 1814 р. Петром Прокоповичем. Україна в останні роки впевнено зберігає місце в трійці світових лідерів з виробництва меду. Випереджаючи країни Європи за обсягами виробництва меду в кілька разів, Україна є одночасно першою в світі з виробництва меду на душу населення (1,5 кг).
4.                         В Україні найбільші в 5. “Лавра” (Слайд 9/відео)
“Академія” (Слайд 10)
Найстарішим навчальним закладом Східної Європи вважається “Лампа” (Слайд 11)
Перша гасова лампа винайдена у м. “Т.Г.Шевченко” (Слайд 12)
“Метро” (Слайд 13)
“Трембіта” (Слайд 14/відео)
“Мапа” (Слайд 15)
Найдавніша відома ученим мапа, а також найстародавніше поселення Зупинка друга “Унікальні факти в Україні”
1.                               Першим вищим навчальним закладом в Україні була Острозька колегія, що 2.     “Печера” (Слайд 18/відео)
“Освіта” (Слайд 19)
Україна посідає четверте місце у Зупинка третя “Цікаві історії/особистості”
1.                                   від робіт української художниці Катерини Білокур (1900-1961). Коли в 1954 р. він побачив її роботи на виставці, то сказав, що вони геніальні і порівняв Катерину Білокур з відомою всьому світові художницею Серафін Луіс.
2.                               Одна з найвідоміших у світі різдвяних пісень — це «Щедрик», народна пісня, записана українським композитором Миколою Леонтовичем. Світ знає її як Carol of the Bells або Ring Christmas Bells. На Youtub різні виконання «Щедрика» набирають мільйони переглядів.
3.                               В Україні поблизу Нікополя, на косі біля р. Лапінки, на одному з рукавів Дніпра можна побачити, а точніше почути явище, що рідко зустрічається у світі, — співучі піски. «Спів» цих, мабуть, найдивніших пісків чути після дощу, коли верхній шар злипається і утворює крихку кірку. Крокуючи нею, можна почути звуки, подібні до свисту повітря, випущеного з автомобільної камери.
4.                               Досягнення Дмитра Халаджі зафіксовано “Волосина” (Слайд 25)
відполірована зверху і всередині до прозорості. У середину волосини вставлено виготовлену гілочку троянди, товщина якої 0,05 мм.Українець Микола Сядристий хоч і не шульга, але підкував блоху та зробив ще величезну кількість неймовірних витворів мистецтва.
6.                               “Мова” (Слайд 27)
Зупинка четверта “Мальовничі місця України”
1.                               Дарницький залізничний міст, Київ
2.                               Долина тюльпанівНа території поля, можна побачити майже 30 різних сортів тюльпанів.
3.                               Блакитна бухта, Делімано — бухта в Криму, відома також як Царська. Тут “Ластівчине гніздо” (Слайд 32)
Тодорського мису в смт Гаспра (АР Крим). Будова нагадує середньовічний лицарський замок.
5.                               може удосконалити забуті людиною місця. Що ж називають тунелем кохання? Тунель любові - це відрізок покинутої залізниці, який заріс зеленню так густо, що гілки, переплітаючись, утворили стіни і стелю.
V. «Мікрофон»
Що вже було відомим?
Список використаних джерел:
1)    [Електронний ресурс]. – Режим доступа:Топ найцікавіших фактів про Україну http://www.volynnews.com/news/society/top-naytsikavishykh-faktiv-pro-ukrayinu/
3)    Красиві місця України Електронний ресурс. – Режим доступу: https://vk.com/ua_travell
 
«Україна- єдина країна»
Середня Даря Валеріївна
виховувати почуття патріотизму; сприяти розвитку пізнавального інтересу, поглибити знання учнів про історію, природні ресурси, культурну спадщину України; формувати культуру взаємовідносин між людьми, повагу до традицій і звичаїв українського народу.
Державний Прапор України; класна кімната елементами народної символік комп’ютер; записи музики, «Україна»Хід уроку:
.    Організаційний етап
Лунає пісня «.
Вступне слово вчителя:
Мені наймиліша, найкраща країна,
Безсмертна моя Україна.
Нарешті збулося - її здобула Звитяжна моя Україна.
Хвилюється колосом стиглих хлібів Моя золота Україна.
І чути співочі дівчат голоси, - Пісенна моя Україна.
Є в тому, мабуть, особлива причина.
Квітуй, мов калина, над плесами вод,
Хай буде щасливим твій вільний народ,
III.    Основна частина
Трагічні події в Україні, починаючи з листопада минулого року, тривожать та не залишають байдужими жодного громадянина країни. Кожному з нас необхідно усвідомити, за що боролися учасники Євромайдану і заради чого пожертвувала своїм життям «Небесна сотня».
ідна (обговорення)
-    Погляньте на карту України. На ній позначено кордони української землі. На півдні нашу державу омивають теплі моря - Чорне й Азовське, є в нас чудові гори. Простір землі, заселений українським народом великий. Щоб його перетнути, потрібно пішки йти із заходу на схід 90 днів, долаючи щодня по 30 км.
.
Формування новітньої нації припало на часи визвольної війни 1648-1657 років під проводом Богдана Хмельницького проти Речі Посполитої. Результатом війни стало заснування в України козацької держави - Війська Запорозького.
У 1919 році відбулося возз’єднання українських земель, проголошено Акт злуки. У 1922 році Українська республіка ввійшла до складу Радянського ^юзу. Сучасна держава Україна утворилась у результаті розпаду Радянського ^юзу 1 грудня 1991 року.
Учитель: - А зараз ми проведемо вікторину «Чи знаєте ви Україну?»
2.    На якому материку ми живемо? (Євразія).
4.    З якою державою Україна межує на сході? (Росія).
678Учитель: - Щороку ви поглиблюєте, збагачуєте новим змістом поняття «Батьківщина». Нещодавно поняття «Батьківщина» обмежувалось для вас рідною хатою, де вперше пізнали любов та опіку мами і тата, ласку бабусі, мудрість дідуся, тепло родини. Проминуло раннє дитинство - і вже стежинка від хати повела вас до школи. Саме тут відкрили для себе, що ви не просто діти своїх батьків, а ще й українці, а Батьківщина наша - Україна, велика і прекрасна.
.
•    Кам’яне і буре вугілля - запаси 45,5 мільярдів тон;
•    Торф - 1,5 тисячі родовищ;
•    Марганець - 2,3 мільярди тон.
Більша частина території України розташована в західній частині Східноєвропейської рівнини. Завдяки теплому клімату, гарному рельєфу і чорноземам, що є третиною світових запасів, в Україні надзвичайно сприятливі умови для сільськогосподарського виробництва.
Учитель: - Україна - одна з найбільших держав Європи. За офіційною статистикою на 1 січня 2014 року в Україні проживає 45,5 мільйонів осіб. За цим показником Україна займає 29 місце у світі. Оскільки це велика країна, то живуть у ній люди різних національностей. Поряд з українцями на території України проживають представники понад 100 національностей.
Завдання: Здійсніть подорож містами України і скажіть, хто вас зустріне:
у Кіровограді - (кіровоградець); в Одесі - (одесит); у Харкові -(харків’янин);    у Чернівцях - (чернівчанин);
у Сумах - (сумчанин);    у Полтаві - (полтавчанин).
Український народ має давню історію, він витворив оригінальну й неповторну культуру, відому всьому світові.
Якщо в народу відібрати його мову, він зникне, втративши культуру та історію. Ось як про це свого часу сказала Ліна Костенко: «Нації вмирають не від інфаркту, спочатку їм відбирають мову».
Ми з нею відомі усюди,
Той серце забуде своє.
Що сяє з небесних висот.
Живе український народ.
Учитель: - Українська пісня - це частина духовного життя народу і вона не залишає його ні в радості, ні в смутку, крок у крок слідує за ним від дитинства до старості.
Учитель: - Слава країни - це не лише її територія, мова, природні багатства, а головне - люди, які своїми здобутками прославляють країну на весь світ. Слід згадати найвидатніших з-поміж тих, чиї імена назавжди увійшли в історичну пам’ять, у душу народу українського.
Григорій Сковорода - педагог, поет, просвітитель, філософ, автор трактатів, байок, пісень.
Михайло Грушевський - історик, організатор української науки, професор, автор ілюстрованої історії України.
Ігор Тамм - видатний фізик-теоретик, лауреат Нобелівської премії з фізики. Його дитинство пройшло у Єлисаветграді (нині Кіровоград), закінчив Єлисаветградську чоловічу гімназію (1913 р.).
Леонід Каденюк - перший космонавт незалежної України, Г ерой України.
Сергій Бубка (стрибки з жердиною), Лілія Подкопаєва (спортивна гімнастика), Оксана Баюл (фігурне катання), Яна Клочкова (плавання), Олег Блохін і Андрій Шевченко (футбол), Ірина Дерюгіна і Ганна Безсонова (художня гімнастика), брати Віталій та Володимир Клички, Василь Ломаченко і Олександр Усик (бокс).
-    Учням пропонуємо закінчити прислів’я ї.
«Людина без рідної землі.» (як соловей без гнізда).
«Та земля мила.» (де мати народила).
«Жити - .» (Вітчизні служити).
Учитель: - Україна багатонаціональна, багатомовна, але Україна єдина. Пам’ятаємо, не забуваємо і цінуємо нашу Батьківщину. Збережемо наш патріотизм, віру та силу духу для наступних поколінь.
 
Урок для учнів 8-А класу за темою: «Україна – єдина країна!»
 Учитель:
                 Соловей Марина Миколаївна                                   
 
Мета:  навчити  шанувати Батьківщину; прищеплювати любов до державних символів України; розширити знання дітей про цінності українців і України взагалі; виховувати почуття патріотизму, національної гордості та любові до Батьківщини.
Обладнання: політична карта України, аудіозаписи пісень, Державні символи та Державний гімн України, мультимедійна техніка, виставка малюнків «Подорожуємо Україною».
Форма проведення: урок-подорож.
 
                                                          Хід уроку:
 
    Учитель. Кожен народ, кожна людина має свої святині. Для нас, українців, найбільшою святинею є наша родина. Родина – це не тільки наша сім’я, це наша Батьківщина – Україна.
    Учень. Від Карпатських смерек до Таврійських степів-
                 Україна моя, тут дід-прадід мій жив.
                 крізь Поліські льони, моря Чорного бриз
                 пролягає наш шлях на могутній Донбас.
 
Звучить Державний Гімн України
 
    Учитель. Сьогодні наш урок – це урок патріотизму, єдності українського народу тема якого «Україна – єдина країна».
     Мати Україно! Берегине долі народної! Це ти в часи лихоліть підносила дух дітей своїх, сповнюючи їх гордістю і повагою. Це твої згорьовані очі йшли за нами всіма великотрудними дорогами, не давали забути, хто ми є, чиї ми діти.
 
Молитва за Україну «Боже великий, єдиний…»
 
    Учитель. Сьогодні ми здійснимо подорож Україною із Заходу до Сходу, із Півночі на Південь. Заочно побуваємо в найзаповітніших куточках нашої Батьківщини.
 
    І зупинка. Підгорецький замок на Львівщині
   
 
     З сивої давнини й по сьогодні Почаївський монастир є однією з найшанованіших святинь, яку щорічно відвідують тисячі прочан. В Україні він поступається хіба що Києво-Печерській лаврі. Це величний архiтектурний ансамбль, що складається з 16 церков, резиденцiї архиєпископа, дзвiницi, келiй. Усi будiвлi iдеально поєднуються з мальовничим ландшафтом, скелястим схилом гори та терасами. Святинями Почаївської Лаври є вiдбиток ступнi Божої Матерi, джерело з цiлющою водою, чудотворна iкона Матерi Божої, мощi преосвященного Йова. 
  Монастир був заснований ченцями, що з‘явилися тут в 1240-1241 рр., рятуючись від татаро-монголів, які захопили і зруйнували Київ. Першими приміщеннями монастиря були печери в товщі гір, а першою будівлею – невелика дерев‘яна церква Успіння, яку звели в 13 ст. на терасі північного уклону пагорба. Саме тоді за легендою і з‘явилася ченцям богоматір у вогняному стовпі над Почаївською горою, після чого на одній з скель начебто залишився відбиток її стопи. 
    
     В комплекс споруд лаври в Почаєві входять ще келії 1771-1780 рр., архієрейський будинок 1825 р., дзвіниця 1861-1871 рр. і надбрамний корпус 1835 р. В розробці, плануванні, в підготовці інтер'єрів та організації будівельних робіт в Почаєві брали участь відомі архітектори Матвій та Петро Полейовські, Ксаверій Кульчицький. Починаючи з 1830-х років старі будівлі комплексу реставруються, до них додаються нові споруди (згаданий вже надбрамний корпус, дзвіниця, друкарня за мурами комплексу (1895-1896), Троїцький собор). 
  В Лаврі є й печерна церква монаха Іова в справжній печері, там зберігаються його мощі.
 
 
    ІІІ зупинка. Хотинська фортеця
 
 
 
      
 
    У центрі Києва, неподалік від Софійського собору, знаходиться унікальна пам’ятка оборонної архітектури Київської Русі – Золоті ворота. Як і Софія Київська, Золоті ворота належать до найдавніших споруд Східної Європи першої половини XI cт.
    Золоті ворота були не тільки найпотужнішою ланкою в системі укріплень стародавнього міста, але й парадним в'їздом до Києва. Через них в'їжджали посли з Візантії та інших держав Європи й Сходу. Під цими склепіннями входили до міста зі славою й здобиччю учасники воєнних походів.
  Золоті ворота являли собою бойову вежу із проїздом, яку вінчала надбрамна церква Благовіщення. Золота брама уособлювала могутність держави, її велич та непереможність. Справді, для свого часу брама була неприступною. Після 1240 року згадки про Золоті ворота надовго зникають з писемних джерел, тому невідомо, в якому стані перебувала брама після монгольської навали. Лише наприкінці ХV–XVI ст. повідомлення про Золоті ворота знову з’являються в офіційних документах і записах мандрівників. З писемних джерел та малюнків відомо, що у XVI-XVII ст. Золоті ворота були напівзруйнованими.
    У середині ХVII ст. в Києві почалася розбудова фортеці з метою захистити місто від польських військ, а пізніше – від турецької агресії. Таким чином, Золоті ворота до середини ХVIII ст. входили до системи Старокиївської фортеці. Тут перебувала гарнізонна варта.
 
 
            
    Протягом багатьох століть височить на дніпровських схилах дивовижний архітектурний ансамбль однієї з найвизначніших святинь православного світу - Свято-Успенської Києво-Печерської лаври. Це одна з найбільших православних святинь України, визначна пам'ятка історії та архітектури, а також діючий монастир Української православної церкви Московського патріархату зі статусом лаври.
    З часу свого заснування як печерного монастиря у 1051 році Києво-Печерська лавра була постійним центром православ'я на Русі. Разом із Софіївським собором вона занесена до Світової спадщини ЮНЕСКО. На території Верхньої Лаври діє Національний Києво-Печерський історико-культурний заповідник, якому було надано статус національного у 1996 році. Монастирське життя зосереджене на території Нижньої лаври. Обидві частини Лаври відкриті для відвідувачів.
    Монастир заснований у 1051 році за князя Ярослава Володимировича монахом Антонієм, як печерний монастир. Вважається одним з перших монастирів на Русі, що поклав початок руському чернецтву. Співзасновником монастиря вважається один з перших учнів Антонія - Феодосій.
    В ХІ столітті монастир став центром розповсюдження і затвердження християнства в Київській Русі. У XII столітті монастир отримав статус «лаври» — головного великого монастиря. У XVIII столітті Києво-Печерська лавра стала найбільшим церковним феодалом в Україні: їй належали три міста, сім містечок, біля двохсот сіл і хуторів, більше семидесяти тисяч кріпаків, дві паперові фабрики, одинадцять цеглових і шість скляних заводів, більше ста шестидесяти винокурень і вітряків, біля двохсот шинків, два кінних заводи.
 
Софія Київська

Календар України. Українське ділове мовлення

Новини

Відобразити більше Завантаження... NO MORE ITEMS