Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів “Початок мудрості
2024-2025 навчальний рік
Корисні посилання
Корисні посилання щодо допомоги у разі кібербулінгу:
- Національна «гаряча лінія» для дітей та молоді за номерами: 0 800 500 225 або 116 111.
- Поліція (кіберполіція) за номером 102 (повідомити про кібербулінг).
- Чат-бот Stop Sexting (якщо шантажують в Інтернеті і вимагають контент сексуального характеру).
- Youtube.com/Stop Sexting Ukraine.
- Інтернет-платформа «Бийся як дівчина» (https://www.instagram.com/flg_ua/ ).
- База даних жіночих організацій (http://portal.uwf.org.ua/ ).
- Організація ЮрФем (доступна та якісна правова допомога в Україні) (http://jurfem.com.ua/en/home-page-2/ ).
- Організація Teenergizer – консультації за принципом «рівний-рівному» або з психологом безкоштовно і конфіденційно (https://teenergizer.org/consultations ).
- Урядова консультаційна лінія з питань безпеки дітей в Інтернеті: 15 (далі обрати 3).
Ти не один!
Контакти психологічної підтримки:
- Центр психосоціальної підтримки НаУКМА та БО «Голоси дітей». Гаряча лінія для дітей (08.00 – 22.00): 096 039 22 58; 099 198 57 95; 063 558 12 82.
- Гаряча лінія НУО «Людина в біді» Безкоштовні психологічні консультації (24/7) 0 800 210 160.
*Якщо дитині потрібна допомога спеціаліста - можна звертатися на дитячу гарячу лінію нашого партнера Ла Страда- Україна/La Strada-Ukraine, яка працює в онлайн режимі. Щоб отримати консультацію пишіть:
Фейсбук https://www.facebook.com/childhotline.ukraine/
Інстаграм https://www.instagram.com/childhotline_ua
Telegram - @CHL116111
- Безкоштовна інтернет-платформа психологічної допомоги «Розкажи мені»;. Для отримання допомоги потрібно коротко описати свій запит і надіслати заявку за цим посиланням (https://tellme.com.ua). Модератори підберуть спеціаліста, і він якнайшвидше зв’яжеться з вами. Консультації проводяться безкоштовно у режимі онлайн.
Нижче пропонуємо підбірку ключових рекомендацій Хабу стійкості з техніками емоційної саморегуляції. Все те, що дозволяє “стишити” надмірні емоції і фізіологічні реакції, опанувати себе і зосередити фокус на важливому:
- Під час панічної атаки: https://bit.ly/3sNuCZL
- 5 технік “стишення”: https://bit.ly/37ZQKZI
- Коли “ніч найтемніша” — як підтримати себе: https://bit.ly/3a5fH6F
- Техніки для активізації: https://cutt.ly/XCln9MS
- Ступор під час надзвичайної події: https://cutt.ly/NClmqwJ
- Сильний тремор: https://bit.ly/3LCHSY0
- Якщо у людини поруч — істерика https://cutt.ly/nCkMMdE
- Якщо емоції “зникли”: https://cutt.ly/bClmibl
- Ненависть і гнів...як опанувати? https://cutt.ly/qCkMhMd
Поради вчителям
ПОРАДИ ВЧИТЕЛЯМ ЩОДО НАВЧАННЯ
В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ
У нинішніх умовах ми повинні перемістити фокус уваги з академічних успіхів на підтримку і нормалізацію психічного стану учнів. Зараз це необхідно. Ми всі можемо і повинні долучитись до цього в рамках викладання свого предмету.
- Демонстрація власного спокою та врівноваженості – це найбільш простий спосіб допомогти заспокоїтись нашим дітям.
- Давайте учням можливість висловитись: розповісти про свій настрій, розказати про свої справи. Коли людина називає (проговорює) свої емоції, у неї змінюється активність у відділах головного мозку і таким чином знижується тривожність.
- Якщо вам відомо, що в одного з учнів відбулась жахлива травмуюча подія, не розпитуйте про це детально. Повторення деталей може викликати повторну травматизацію психіки. Також пам’ятайте, що якщо хтось ділиться страшними подіями в групі – це може сприяти травматизації інших слухачів. Якщо у дитини є потреба поділитись, за можливості, краще запропонувати їй поспілкуватись після уроку індивідуально, або спрямувати цю роботу на психолога.
- Нинішня ситуація могла позначитись на поведінці учнів, на їх здатності засвоювати матеріал. Стрес міг вплинути на увагу, пам’ять, на здатність зосереджуватись. Дорослим треба взяти до уваги, що крім описаного, один з механізмів захисту психіки – це регрес. Тобто деякі діти можуть демонструвати поведінку, яка притаманна меншим за віком учням. До цього потрібно поставитись терпимо та з розумінням. Не можна докоряти дітям чи висміювати їх. Намагайтесь жартувати з учнями, посміхатись до них, викликати посмішку у відповідь. Гумор має терапевтичну дію. В нагоді стануть смішні історії, питання на кмітливість.
Поради батькам
ЯК ПІДТРИМУВАТИ ДІТЕЙ ПІД ЧАС ВІЙНИ?
- Зберігайте нормальний уклад життя (наскільки це можливо).
Якщо є така можливість, то дітям бажано продовжити займатися своїми звичними справами й обов’язками. Це дає їм підтримку в подоланні травматичних ситуацій. Як приклад нормального укладу життя- виконання домашніх завдань та режим навчання, прогулянки в звичний час, традиційне чаювання родиною, ритуали відходу до сну.
- Будьте готові до регресії у розвитку дитини і не сваріть за це, не висміюйте.
У дітей може відбутись регресія до більш раннього ступеня розвитку. Це психологічна форма самозахисту, яка переносить назад в час, коли життя було стабільним, а маленький світ дитини – безпечним і надійним. Така регресія може виявлятися в різних формах поведінки: деякі діти можуть потребувати надзвичайно багато фізичного контакту, щоб почуватися в безпеці (обіймайте стільки, скільки вони того потребують); деякі діти можуть знову почати мочитися в постіль; підліток може захотіти спати з батьками…)
- Створюйте «острівки безпеки» в морі щоденного стресу.
- Грайте.
- Розповідайте історії. Просто посидіти деякий час і послухати оповідку про зрозумілий, впорядкований світ, де зрештою все закінчується щасливо- це заспокоює. Перед сном варто розповідати життєрадісні історії, щоб діти могли заспокоїтись і розвіятись.
- Знайдіть, створіть або придумайте «об’єкти переносу». Дітям можуть стати в пригоді речі, які уособлюють тих, кого вони люблять, щоб впоратися з власними страхами і станом відокремленості. Тому бажано мати такі «об’єкти переносу», наприклад, невеличку іграшку, яку їм подарував тато, або фотографію мами. Слід дозволити дітям мати ці об’єкти при собі повсякчас, куди б вони не йшли. Для дітей молодшого віку лялька, ведмедик або навіть якийсь особливий клаптик тканини можуть бути невід’ємною запорукою відчуття безпеки. Дітям, в яких немає таких допоміжних «об’єктів переносу», можна запропонувати придумати або створити для себе такий об’єкт.
- Говоріння та слухання. Дітям необхідно мати можливість поговорити про жахіття, які вони пережили. Але не примушуйте їх говорити – просто запропонуйте. Дозвольте дітям задавати питання і відповідайте на них максимально чесно та прямо.
- Рольові ігри. Деякі діти можуть не захотіти говорити про те, що з ними сталося. Однак у своїх іграх вони часто розкривають те, що обтяжує їхню свідомість, відтворюючи свій досвід через ролі, граючи разом з іншими дітьми або з фігурками, ляльками чи плюшевими іграшками. Ці рольові ігри можуть допомогти інтегрувати ситуацію та почуття, пов’язані з нею.
- Малювання олівцями й фарбами. Багато дітей можуть висловити свій стан, як тільки у них в руках опиняться фломастери і аркуш паперу. Дозвольте дітям створювати такі маленькі витвори мистецтва. Ви можете спробувати поговорити з деякими дітьми про їхні малюнки – але не змушуйте їх. Іноді малювання стає для дитини єдиною можливою формою самовираження.
- Щоденник. Дітям старшого віку часто буває простіше висловитися в письмовій формі. Слід заохочувати дітей вести щоденник – цьому «другу» вони можуть у будь-який момент розповісти все, що захочуть. Можливо, хтось із них навіть «задокументує» цілком серйозні звіти про перебіг ситуації.
Частіше обіймайте дитину і стежте за своїм станом,
не транслюйте власну тривогу.
Спокійні ви- спокійна дитина.
Рекомендації укладено на основі матеріалів онлайн-конференції на тему «Кризове втручання» (референт: Барбара Прайтлер – кандидат психологічних наук, психотерапевт при віденському центрі допомоги жертвам катувань та війни, супервізор)
Самооцінювання якості освіти
Самооцінювання якості освіти у 2023/2024 навчальному році
Посилання
Методичні рекомендації по викладанню предметів на 2023-2024 навчальний рік
ТЕХНОЛОГІЧНА ОСВІТНЯ ГАЛУЗЬ. 5-6 КЛАС. ТЕХНОЛОГІЇ
ОСВІТНЯ ГАЛУЗЬ «ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА»
МОВНО-ЛІТЕРАТУРНА ОСВІТНЯ ГАЛУЗЬ.5 – 6 КЛАС. УКРАЇНСЬКА МОВА.
МОВНО-ЛІТЕРАТУРНА ОСВІТНЯ ГАЛУЗЬ. МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ КОРІННИХ НАРОДІВ, НАЦІОНАЛЬНИХ МЕНШИН.6 КЛАС
МОВНО-ЛІТЕРАТУРНА ОСВІТНЯ ГАЛУЗЬ. ІНОЗЕМНІ МОВИ
ГРОМАДЯНСЬКА ТА ІСТОРИЧНА ОСВІТНЯ ГАЛУЗЬ. ОСВІТНЯ ГАЛУЗЬ СУСПІЛЬСТВОЗНАВСТВО.
МАТЕМАТИЧНА ОСВІТНЯ ГАЛУЗЬ. 5 – 6 класи
СОЦІАЛЬНА І ЗДОРОВ'ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНА ОСВІТНЯ ГАЛУЗЬ. 5 - 6 КЛАС. ЗДОРОВ'Я,БЕЗПЕКА ТА ДОБРОБУТ
МИСТЕЦЬКА ОСВІТНЯ ГАЛУЗЬ. 5 - 6 КЛАСИ
Оцінювання навчальних досягнень учнів
Оплата за надання послуг освіти
Високий рівень професіоналізму + бажання працювати + любов до дітей = розумні діти, щасливі батьки!
Це алгоритм МАЛЕНЬКИХ ХАРКІВ'ЯН - МАЙБУТНІХ ГРОМАДЯН НАШОЇ КРАЇНИ УКРАЇНИ..
Початкової школи Харківського християнського ліцею "Початок мудрості:
В класах до 12 дітей.
▶️Щорічний внесок на вересень 1500 грн.
➡️ 1 клас - 4 години/день - 60 000 грн (10 оплат по 6000 грн)
➡️ 2-4 класи - 5 годин/день - 65 000 грн (10 оплат по 6500 грн)
➡️У вартість пакетів, оплата за харчування НЕ ВХОДИТЬ!
(Обід..., Полуденок...)
+380675779039 Телеграм
+380504000944 Вайбер
День пам'яті жертв голодомору
Щороку в четверту суботу листопада вшановуємо пам’ять жертв Голодомору 1932–1933 і масових штучних голодів 1921–1923 і 1946–1947 років.
У 2022-му пам’ятна дата припадає на 26 листопада.
ГОЛОДОМОР - ЦЕ АКТ ГЕНОЦИДУ. Україна втратила внаслідок Голодомору і масових штучних голодів мільйони людських життів. У 2006-му Законом України Голодомор 1932–1933 років визнаний геноцидом Українського народу. Цього року ми вшановуватимемо жертв сталінського геноциду в умовах повномасштабної війни Росії проти України, яка супроводжується геноцидними практиками демонструють: жива пам’ять надзвичайно важлива; ті, хто чинить злочини проти людства, мають бути засуджені світовою спільнотою, а жертви – вшановані.
Пам’ятаємо злочин сталінського геноциду та його жертв. Єднаємося, тому що єдність є запорукою нашої перемоги. Роз’єднаність і непорозуміння стали причиною втрати українцями власної держави у 1920-х, її окупації більшовиками і вчинення злочину геноциду. Але зараз УКРАЇНА і світ – інші. Ми маємо власну державу та Збройні сили, підтримку світу, військову, фінансову, дипломатичну допомогу. І найголовніше – згуртованість народу. Тому ми вистоїмо й Переможемо.