Ідеальний портрет випускника старшої школи «Початок мудрості»
Показники | Мінімальний рівень (1 бал) |
Оптимальний рівень (2 бали) |
Максимальний рівень (3 бали) |
---|---|---|---|
1. Зорієнтованість на постійну освіту (здатність до самоосвіти, самоаналізу, самооцінювання, самоконтролю і самокоригування) | Регулярно читає (4-5 книг за рік), систематично звертається по допомогу до вчителя, якщо має навчальні прогалини |
Складає і уміє працювати з власною программою самовдосконалення | Розробляє власні цілі і плани, вміє аналізувати і коректувати свій характер і вчинки |
2. Розуміння своих способностей, назначение от Бога в жизни (навыки самоанализа, осведомленность с содержанием Святого Письма - 10 заповедей, "золотого правила", книги приповістей Соломона) | Відвідує регулярно заняття з Християнської етики, знає перелік можливих здібностей | Знає основи християнського віровчення, в тому числі може цитувати напам'ять вірші з Біблії, може проаналізувати себе щодо наявних здібностей | Самостійно читає Біблію, здатний тлумачити і застосовувати прочитане, застосовувати дані від Бога таланти |
3. Вміння працювати в сучасних інформаційних системах (телефон, факс, комп’ютер, Інтернет, електронна пошта) | Використовує телефон, факс, комп’ютер (Word, Excel) | Використовує комп’ютер (Power Point, E-mail), вміє шукати інфо в Інтернеті | Використовує комп’ютер (Web-design, Access) |
4. Володіння навичками абстрактного та пошукового мислення (вміння добувати, осмислювати, опрацьовувати та використовувати інформацію з різних джерел) | Вміє складати план тексту, користуватися словниками, енциклопедіями | Володіє алгоритмами дослідження тексту, складання конспекту, технологіями запам’ятовування | Вміє узагальнити інфо з різних джерел в рамках міні-дослідження (реферату), оформити його, зробити доповідь по ньому |
5. Професійна орієнтація, навички самоменеджменту (планування власної діяльності, обізнаність з потребами ринку праці, уміння писати резюме, шукати роботу і працевлаштовуватись) | Знає мінімальну інфо про професії, трудове законодавство | Уміє написати резюме, проаналізувати власні здібності та бажання, спів ставити їх з потребами суспільства | Уміє ставити перед собою короткострокові, довгострокові цілі, планувати і реалізовувати їх досягнення |
6. Вміння швидко діяти в нестандартних ситуаціях (кризові ситуації – нещасний випадок, аварія, фінансові та правові ситуації, запобігання шкоди від шахраїв, протистояння психологічному тиску) | Знає порядок дій в екстрених випадках (телефони - 01,02,03,04) | Володіє основами фінансової та правової грамоти | Вміє виявити і протистояти шахрайству, шантажу, психологічному тиску |
7. Володіння основами етики та етикету (тактовність, поміркованість, вміння приймати на себе відповідальність, робити власний вибір, толерантне ставлення до інших людей, вміння поводити себе серед людей) | В розмові систематично вживає слова ввічливості, уникає бруднослів’я, має охайний зовнішній вигляд | Проявляє пунктуальність, сприяє дружній атмосфері в класі та школі, упереджує конфлікти в колективі | Активно бере на себе відповідальність за справи класу, школи, служить прикладом для наслідування однокласникам |
8. Комунікативність (вміння спілкуватися усно та писемно, рідною та іноземними мовами, ораторські навички, вирішення конфліктів) | Вільно спілкується (письмово і усно) українською мовою, має розвинену артикуляцію | Знає основи успішної комунікації (уміння ефективно слухати і говорити), володіє ораторськими навичками | Володіє умінням розв’язання конфліктів, вільно спілкується англійською мовою (TOEFL!) |
9. Патріотизм (знання історії України, шанобливе ставлення до символів Української держави) | Знає основні факти історії України, значення національних символів | Достатній або високий рівень знань з української мови, літератури та історії України, участь у конкурсі Яцика | Спілкування (в вільний час) українською, складання віршів або пісень українською |
10. Відповідальне ставлення до власного здоров'я, уникання шкідливих звичок | Не має шкідливих звичок (паління, вжиття алкоголю) | Робить щоранку зарядку | Займається спортом в секції (клубі) |
11. Володіння навичками продуктивної творчої діяльності (пошукова, дослідницька робота над учнівськими проектами, самореалізація в художній творчості) | Періодично бере участь в творчіх конкурсах та/або дослідницькій роботі в школі (чи поза нею) | Систематично бере участь в творчіх конкурсах та/або залучений до дослідницької роботи в школі (чи поза нею) | Має власні творчі продукти (вірші, пісні, програми, художні або технічні вироби) |