Приватний заклад "Харківський Християнський Ліцей  "Початок мудрості"

Україна, 61064, Харків, вул. Юрія Паращука, 6.  тел.+380 67 577 90 39  

E-mail: bw-school@ukr.net  Youtube-канал Youtube-канал

Поради батькам

Інформація щодо отримання соціальних пільг сім'ям військовослужбовців

Рекомендації батькам щодо підтримки емоційного здоров'я дитини

 

 

ЯК ПІДТРИМУВАТИ ДІТЕЙ ПІД ЧАС ВІЙНИ?

  1. Зберігайте нормальний уклад життя (наскільки це можливо).

Якщо є така можливість, то дітям бажано продовжити займатися своїми звичними справами й обов’язками. Це дає їм підтримку в подоланні травматичних ситуацій. Як приклад нормального укладу життя- виконання домашніх завдань та режим навчання, прогулянки в звичний час, традиційне чаювання родиною, ритуали відходу до сну.

  1. Будьте готові до регресії у розвитку дитини і не сваріть за це, не висміюйте.

У дітей може відбутись регресія до більш раннього ступеня розвитку. Це психологічна форма самозахисту, яка переносить назад в час, коли життя було стабільним, а маленький світ дитини – безпечним і надійним. Така регресія може виявлятися в різних формах поведінки: деякі діти можуть потребувати надзвичайно багато фізичного контакту, щоб почуватися в безпеці (обіймайте стільки, скільки вони того потребують); деякі діти можуть знову почати мочитися в постіль; підліток може захотіти спати з батьками…)

  1. Створюйте «острівки безпеки» в морі щоденного стресу.
  • Грайте.
  • Розповідайте історії. Просто посидіти деякий час і послухати оповідку про зрозумілий, впорядкований світ, де зрештою все закінчується щасливо- це заспокоює. Перед сном варто розповідати життєрадісні історії, щоб діти могли заспокоїтись і розвіятись.
  • Знайдіть, створіть або придумайте «об’єкти переносу». Дітям можуть стати в пригоді речі, які уособлюють тих, кого вони люблять, щоб впоратися з власними страхами і станом відокремленості. Тому бажано мати такі «об’єкти переносу», наприклад, невеличку іграшку, яку їм подарував тато, або фотографію мами. Слід дозволити дітям мати ці об’єкти при собі повсякчас, куди б вони не йшли. Для дітей молодшого віку лялька, ведмедик або навіть якийсь особливий клаптик тканини можуть бути невід’ємною запорукою відчуття безпеки. Дітям, в яких немає таких допоміжних «об’єктів переносу», можна запропонувати придумати або створити для себе такий об’єкт.
  • Говоріння та слухання. Дітям необхідно мати можливість поговорити про жахіття, які вони пережили. Але не примушуйте їх говорити – просто запропонуйте. Дозвольте дітям задавати питання і відповідайте на них максимально чесно та прямо.
  • Рольові ігри. Деякі діти можуть не захотіти говорити про те, що з ними сталося. Однак у своїх іграх вони часто розкривають те, що обтяжує їхню свідомість, відтворюючи свій досвід через ролі, граючи разом з іншими дітьми або з фігурками, ляльками чи плюшевими іграшками. Ці рольові ігри можуть допомогти інтегрувати ситуацію та почуття, пов’язані з нею.
  • Малювання олівцями й фарбами. Багато дітей можуть висловити свій стан, як тільки у них в руках опиняться фломастери і аркуш паперу. Дозвольте дітям створювати такі маленькі витвори мистецтва. Ви можете спробувати поговорити з деякими дітьми про їхні малюнки – але не змушуйте їх. Іноді малювання стає для дитини єдиною можливою формою самовираження.
  • Щоденник. Дітям старшого віку часто буває простіше висловитися в письмовій формі. Слід заохочувати дітей вести щоденник – цьому «другу» вони можуть у будь-який момент розповісти все, що захочуть. Можливо, хтось із них навіть «задокументує» цілком серйозні звіти про перебіг ситуації.

 

Частіше обіймайте дитину і стежте за своїм станом,

не транслюйте власну тривогу.

 

Спокійні ви- спокійна дитина.

 

Рекомендації укладено на основі матеріалів онлайн-конференції на тему «Кризове втручання» (референт: Барбара Прайтлер – кандидат психологічних наук, психотерапевт при віденському центрі допомоги жертвам катувань та війни, супервізор)

Календар України. Українське ділове мовлення

Новини

Відобразити більше Завантаження... NO MORE ITEMS